Flekkerøy menighet

Close this search box.

Bønn

Som kristen tenker man at Gud er en personlig Gud. Det betyr at hvert enkelt menneske kan henvende seg til Gud gjennom bønn som en samtale. En bønn kan romme mye, for eksempel kan vi komme til Gud med takkebønner, lovprisning, tilbedelse, klage, ønsker eller forbønn. Vi kan be alene eller sammen med andre. Eller vi kan bare være helt stille og hvile i Guds nærvær.

I Flekkerøy kirke har vi et eget bønnerom som heter Hjerteslag. Her kan man delta i tidebønner som finner sted på ulike tidspunkter gjennom uka, som en slags hjerterytme. Tidebønnen ledes av sokneprest Håkon Borgenvik og finner sted annenhver mandag kl 19.00 (partallsuker), onsdager kl 19.00, torsdager kl  07.30, og ellers hver ukedag kl 12.00.

Bønnerommet er åpent alle dager, og kan brukes til å sitte i stillheten, hvor du kan bli inspirert av det vakre rommet.

Bønnen

Med blikket festet

på skyene i det fjerne

sender jeg avgårde